درآمد بالا با احداث گلخانه

در سالهای اخیر کشاورزان و کسانی که در صنعت کشاورزی در حال فعالیت هستند با ایجاد گلخانه های در ایران کمک بسیاری به این صنعت کرده اند . بدین ترتیب از تاریخ هزارو سیصد و نود و دو تعداد گلخانه ها به دویست درصد بالاتر رفته است . یعنی جمع مساحت تقریبی آنها از هشت هزار متر مربع  به شانزده هزار متر مربع تا ماه هفتم سال 1398 رسیده است .

با گسترش گلخانه های حجم استفاده از آب بسیار کم شده شدهاست چنانچه از تاریخ هزار و سیصد ونود و دو تا امسال بصورت تقریبی 900/000/000 (متر مکعب) آب اسراف نشده و بجای آن ذخیره سازی شده است.

درآمد بالا با احداث گلخانه

میزان وام بخش گسترش گلخانه ها

با گسترش گلخانه ها در کشور نتها در تولیدات محصولات زراعی رشد چشمگیری داشته است یعنی از تاریخ هزار و سیصد ونود و دو تا سال 98 تقریبا 2/400/000 در تن به برداشت محصولات گلخانه ایی اضافه شده است بلکه باعث ایجاد اشتغال زایی و ایجاد فروشگاههای فروش کود در بین جوانها و مردم شده است .

در کشور وام های مناسبی در بخش کشاورزی برای افرادی قصد تاسیس گلخانه را دارند در نظر گرفته شده است بدین منظور 10 میلیارد تومان وام با کارمزد هفت تا نه درصد از طریق وزارت کشاورزی و مراکز استانی وام به دارندگان شرایط لازم تعلق خواهد گرفت .  این نوع وام ها 12 ماه استراحت برای وام گیرنده دارد و پنج سال مهلت برای بازگشت آن در نظر گرفته شده است

در شهرهای مختلف کارآفرین های صنعت کشاورزی دست به ساخت گلخانه های صنعتی زده اند  در استان سمنان چهل و نه مرکز گلخانه صنعتی تاسیس شده است که مساحت جمع گلخانه های این استان به 1/580/000 متر مربع رسیده است .

همچنین استان اصفهان یکی از پیشگامانان در عرصه گسترش گلخانه ها می باشد این استان تمرکز خود را بیشتر روی توسعه گلخانه ها  در اطراف مرکز و در روستاها گذاشته است و با طرح راه اندازی 1 گلخانه برای یک روستا و با ایجاد وام های کم بهره و ایجاد شغل در منظقه توانسته است رتبه خوبی را در بین شهر های دیگر کسب کند

کشور ایران پتانسیل بالایی در راه اندازی گلخانه ها را دارا می باشد در کشور 50/000 هکتار زمین در جاهای مختلف کشف شده است که برای تاسیس گلخانه شرایط مطلوبی را دارا می باشند اگر گلخانه ها بصورت هیدروپونیک باشد می توان برای رشد سرعتر محصولات از کلات آهن استفاده کرد . برای استفاده از زمین های استفاده نشده  نیاز به یک سرمایه گذاری از جانب بخش خصوصی و دولتی را می باشد.

 

منبع :
درآمد بالا با احداث گلخانه