بهترین علف کش، یک ربات است

از ابتدای آشنایی انسان با کشاورزی و صنعتی شدن ، کشاورزان و باغداران با آفات و علف های هرز مشکلات عدیده ای داشتند مخصوصا در زمان برداشت محصول این مشکلات در مقیاس وسیعی کشاورزان را با چالش روبه رو می کند.به همین دلیل متخصصان با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و ساخت ربات تا سال آینده به مبارزه با علف های هرز به کمک پالس های الکتریکی آزمایشات اولیه خود را  رقم خواهند زد تا با ردیابی علف های هرز توسط ربات آن ها را نابود کند .

بهترین ربات علف کش

از این ربات در ایران می توان در زمین ها صیفجات و سبزیجات ، کشت نهال گل محمدی ، انواع باغات میوه استفاده فراوانی کرد . در سال گذشته نیز سه ربات  به نام های ، هری، دیک و تام مخصوص خدمات نگهداری کشاورزی در کم کردن هزینه ها و برخی فعالیت های کشاورزی  رو نمایی شد

مساحتی که این ربات تحت پوشش قرار می دهد حدود 20 هکتار است که این به نو به خود بی نظیر است . این ربات به کمک دوربین هایی با نمایش کیفیت میلیمتری و سیستم ناوبری سطح زیر کشت را مورد بررسی و  علف های هرز را کشف می کند.

این ربات  با دقت بسیار بالا به کمک یک مته می تواند  دانه گیاهان را بکارد و با شناسایی مکان کشت گیاهان و ثبت موقعیت آن ها نقشه ای دقیق را برای کشاورزان به وجود  آورد.

طی تحقیقات انجام شده در یک مزرعه کشت هویج  این ربات توانست علف های هرز اطراف بوته ها بدون آسیب به محصولات را از بین ببرد

این شرکت اخباری مبنی بر ساخت ربات دیک به صورت تجاری که مجهز به فناوری از بین بردن علف های هرز که سازنده آن استارت آپ Root-wave   است را منتشر کرده است. این ربات به کمک پالس الکتریسیته علف های هرز را از درون ریشه سوزانده و آن را از بین می برد.

به کمک این روش دیگر نیازی به استفاده از علف کش های شیمیایی نیست و با حفظ کیفیت خاک  از آسیب رساندن به اکوسیستم ها جلوگیری کرده و تنوع زیستی را برای نسل آینده حفظ می کند.

دانشمندان این ربات ها را قدمی مثبت در جهت مبارزه با استفاده از مواد شیمیایی می پندارند زیرا مانع از آسیب رسیدن به بخش های مختلف زمین و منابع آبی و خاکی خواهند شد.

این شرکت در نظر دارد با استفاده از ربات تام مسیری از محصولات کشت شده را تهیه و با کشف علف های هرز با استفاده از سیستم های ناوبری اتوماتیک و دادن اطلاعات به ربات دیک آن ها را به طور کامل از بین ببرد.

بعد از کریسمس سال دو هزار و بیست میلادی ربات های مجهز به اسلحه الکتریکی برای از بین بردن علف های هرز  در 20 مزرعه انگلیس مورد آزمایش قرار خواهند گرفت  و تا سال دو هزار و بیست یک به صورت تجاری این محصولات به بازار جهانی معرفی شوند.

 

منبع:
بهترین علف کش، یک ربات است