ارسال گوجه فرنگی به سایر استانها

چینش گوجه‌ در استان گرمسیری بوشهر شروع شده است که خسرو عمرانی اظهار داشت : شهر جم ، شهرستان دشتستان ، شهرستان کنگان، شهرستان دیر  پتانسیل بالایی در حوزه کاشت و برداشت محصولاتی نظیر گوجه فرنگی دارد . با استفاده از انواع کود کشاورزی میتوان برداشت محصولات در دسته صیفیجات ، مخصوصا گوجه فرنگی را افزایش داد.

جلوگیری از شیوع آفات مزارع

خسرو عمرانی معاون تولید جهاد کشاورزی بوشهر گفت :  در بخش احداث سد دولت به ما کمک کرده است و با تاسسیس سد سد سردشت می تواند کمک بسیاری به تامین آب کشاروزی منطقه کند.

خسرو عمرانی با بیان اینکه با در نظر گرفتن کاشت 11300 هکتار از زمین های کشاورزی بوشهر به کشت گوجه فرنگی گفت چینش این محصول از مساحت تقریبی 1250هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان جم و شهرستان دشتستان و روستاها و بخش های زیر مجموعه این شهرستان شروع به چینش کرده است .

خسرو عمرانی معاون تولید جهاد کشاورزی بوشهر اظهار داشت که زمینه ارسال گوجه فرنگی به دیگر کشورها تقریبا 100000 تن ازاین نوع محصولات به کشورهای همسایه ارسال می شود .

معاون تولید جهاد کشاورزی این استان تایید کرده که چبنش گوجه در استان بوشهر در اواسط برج هشت سال 1398 شروع و در ابتدای اردیبهشت ماه سال 1399 پایان می یاید در نمودار تولید این محصول برج دهم امسال بیشترین چینش این محصول رو دارا و میزان کم چینش این محصول مربوط به به برج 8 هر سال می باشد

در برنامه ریزی این استان ایجاد و گسترش سردخانه برای ذخیره محصولات صیفیجات و سبزیجات و محصولات باقی که تولید آن بیشتر از 1000000 تن در سال است اجرای سریع این طرحها برای استان بوشهر بسیار ضروری می باشد.

جلوگیری و پیشگیری از آفات گوجه در زمین های  کشاورزی این استان استارت خورده است .

احمد سبحانی گفت : جلوگیری از شیوع این آفات موجب بالا رفتن کیفیت محصولات صیفیجات و سبزیجات می شود که این خود می تواند سالم بودم این نوع محصولات را تسبیت کند .  

 همیشه کشت نشاء گیاه گوجه فرنگی در ابتدای برج چهارم سال شروع می شود هر چند کاشت این نشاء ها در ابتدای برج دوم در گلخانه های صنعتی استارت می خورد و در برج پنجم هر سال نشاء ها به منظور کاشت به مزارع ارسال می شود که بعد از 5 ماه چینش این محصولات آغاز خواهد شد . البته زمان برداشت گوجه فرنگی در شهرستان های بوشهر متفاوت می باشد .

 

منبع :

ارسال گوجه فرنگی به سایر استانها