نکاتی مهم درمورد بارندگی های اخیر کشور

کشاورزان گرامی حتما به این نکته توجه داشته باشند که حتما مسیرهای آب زمین های خود را باز نگهدارند تا بر اثر تجمع آب به درختان و محصولات کشاورزی صدمه ایی وارد نشود .

در مناطق گرم سیر این بارندگی ها مفید خواهد بود افرادی که کشت گند و جو خود را به صورت دیم انجام میدهند حتما کشت خود را شروع کنند .

افرادی که چغندر قند کشت می کنند برای کسانی که در نواحی شمال و شما غرب و یا غرب کشور اگر هنوز چغندر قند را برداشت نکرده اید حتما برداشت کنید و کسانی که شمال و شمال شرق و یا شرق کشور میخواهند چغندر قند پاییزه کشت کنند به هیچ عنوان این کار را نکنید زیرا احتمال سرما وجود دارد.

در روزهای آینده احتمال کاهش هوا و سرمای بیشتر وجود دارد افرادی که از سیستم های بارانی و یا تحت فشار مخصوصا در نواحی کوهستانی استفده می کنند حتما نسبت به حفاظت و مراقبت از اتین سامانه ها اقدام کنند .

برای باغدان گرامی کسانی که نهال های جوان دارند مخصوصا در مناطق سردسیر و کوهستانی حتما روی این نهال های از پوشش پلاستیکی سفید یا گونی استفاده کنید .

داد و ستد تضمینی سیب توسط دولت

تمام داد و ستد ها محصولات کشاورزی باید زیر نظر خرید و فروش محصول با نظارت و مسئولیت کارگروهی مرکب از روئسای سازمان های صنایع ومعادن ، جهاد کشاورزی ، اصناف بخش کشاوزی و مسئول تعاونی کشاورزی این معامات انجام شود تا مشکلی در این زمینه بوجود نیاید .

به دستور وزیر کشاورزی خرید تضمینی سیب درجه سوم در الویت این سازمان قرار می گیرد زیرا این کار باعث می شود قسمتی از آسیب های باغداری که به تولیدکنندگان بخش کشاورزی وارد می شود جبران شود البته این سیب ها در بخش دولتی و خصوصی برای مصارف صنعتی و تولیدی استفاده خواهد شد . با در نظر گرفت هزینه های کشاورزان نظیر آبیاری و کود دولت میتوانست با قیمت بالاتری از کشاورزان این سیب ها را خریداری کند . 

 داد و ستد تضمینی محصولات کشاورزی از طرف دولت با تبعیت از 52 گردهمایی بالانس کردن نرخ معاملات است که دولت وظیفه دارد هر کیلو از سیب درجه سوم را با قیمت هشتصد تومان از کشاورزان و باغداران خریداری و آن را سریعا برای استفاده به بخش های صنایع مختلف ارسال کنند .

هر چند به دلیل بارندگی امسال که بسیار خوب بود انواع محصولات کشاورزی ما مخصوصا سیب بسیار زیاد بود خرید تضمینی سیب ها به تاریخ هشتم آبان امسال شروع و تاریخ پانزدهم آذر ادامه دارد واین خرید مستقیما از باغداران انجام خواهد شد .

منبع:
نکاتی مهم درمورد بارندگی های اخیر کشور